Wykonujemy roczne przeglądy i czyszczenie kotłów olejowych w woj. pomorskim, w promieniu godziny jazdy od Gdańska.
Skontaktuj się z namiRegularny serwis kotła olejowego to nie jest "fanaberia serwisanta", tylko absolutna konieczność, jeśli chcemy utrzymać urządzenie w dobrej kondycji i nie płacić horrendalnych rachunków za olej opałowy. W praktyce spotykamy się często z sytuacją, że użytkownicy dzwonią dopiero wtedy, gdy kocioł gaśnie w środku zimy albo gdy z komina zaczyna unosić się czarny dym. A wtedy pracy koniecznej aby przywrócić kocioł do sprawności jest znacznie więcej.
Ze względu na dobrze rozwiniętą sięc gazowniczą, na terenie województwa pomorskiego, a w szczególności w Gdańsku, w Gdyni czy w Sopot kotłów olejowych jest znacznie mniej niż gazowych. Mimo to w okolicznych miejscowościach pracuje nadal bardzo dużo kotłów na olej opałowy.
To pierwszy i najczęściej najbardziej pracochłonny etap. W kotłach olejowych komora spalania pokrywa się sadzą oraz osadami z procesu spalania. Szczególnie dużo zanieczyszczeń osadza się na wewnętrznych ścianach komory spalania jeśli dysza olejowa była źle dobrana lub było ustawione niepoprawne ciśnienie powietrza/oleju. Powodem zwiększonego zanieczyszczenia może być również niska jakość oleju opałowego.
Kolejny krok wymiana filtra paliwa. Olej opałowy, choć wydaje się czysty, zawiera mikroskopijne zanieczyszczenia, które mogą zapchać przewody i uszkodzić pompę olejową. Dlatego w instalacji montuje się filtry - najczęściej jeden przy zbiorniku i drugi przy samym kotle. Filtr jest tani (15-25 zł) i nie warto na nim oszczędzać. Po wymianie filtra, nasz serwisant sprawdzi jeszcze szczelność przewodów i odpowietrzy układ paliwowy.
Dysza olejowa to jeden z mniejszych elementów kotła, ale ma kolosalne znaczenie dla jakości płomienia. To właśnie dysza odpowiada za rozpylanie olej opałowego na mikto kropelki, które mieszają się z powietrzem tłoczonym przez dmuchawę. Poprawne rozpylenienie i wymieszanie zapewnia prawidłowe spalanie. W praktyce każda dysza zużywa się mechanicznie i ulega zabrudzeniu.
Po wymianie dyszy przychodzi moment na ustawienie palnika. Ważne są odstępy od elektrod i umiejscowienie dyszy. W ramach regulacji sprawdzamy i korygujemy ciśnienie na pompie olejowej oraz regulujemy ilość powietrza. Teoretycznie można by to robić "na oko", obserwując barwę płomienia i dym wydobywający się z komina. W profesjonalnym serwisie nie ma miejsca na zgadywanie. Do oceny jakości spalin uzywamy analizatora, czyli urządzenia mierzącego zawartość tlenu (O₂), dwutlenku węgla (CO₂), ilość tlenku węgla (CO) oraz temperaturę spalin. Przed uzyciem analizatora spalin, robimy jeszcze szybki test na ilość sadzy w spalinach.